Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem
e-mail: kasia.biol@onet.eu
19.06.2020 r.
Temat: Znaczenie i przegląd roślin okrytonasiennych.
Zapoznaj się z tematem lekcji str. 148, a następnie przepisz do zeszytu To najważniejsze str. 153.
1. Napisz znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie.
2. Napisz znaczenie roślin okrytonasiennych dla człowieka.
Praca domowa zadanie 2,3 str. 153
05.06.2020 r.
Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych.
Zapoznaj się z tematem lekcji podr. str. 143, następnie wykonaj notatkę według punktów:
1. Przedstaw budowę owoców ( zrób odpowiedni rysunek). Napisz z czego powstaje owocnia, a z czego nasiona.
2. Opisz sposoby przenoszenia owoców.
3. Przedstaw budowę nasienia i określ, w jakich warunkach środowiska może ono kiełkować.
4. Wyjaśnij na czym polega rozmnażanie wegetatywne. Podaj przykłady.
Notatkę proszę wysłać do 12.06.
29.05.2020 r.
Temat: Rośliny okrytonasienne.
Zapoznaj się z tematem lekcji podręcznik str. 137, następnie wykonaj notatkę według punktów:
1. Wymień charakterystyczne cechy roślin okrytonasiennych.
2. Wskaż różnice między roślinami zielnymi, a roślinami drzewiastymi.
3. Przedstaw budowę kwiatu rośliny okrytonasiennej (zrób odpowiedni rysunek). Opisz funkcje poszczególnych elementów kwiatu.
4.Wyjaśnij termin „zapylenie”, a następnie porównaj budowę kwiatów zapylanych przez wiatr z budową kwiatów zapylanych przez zwierzęta.
Praca dla chętnych
Jak rozmnażają się rośliny okrytonasienne? (zrób odpowiedni schemat).
Notatkę proszę wysłać do 5.06.
22.05.2020 r.
Temat: Rośliny nagonasienne.
Najpierw sprawdzę waszą wiedzę z ostatniego tematu - z paprotników. W załączniku przesyłam kartkówkę. Można zadania przepisać do zeszytu lub wydrukować i rozwiązanie przesłać na maila do godz. 15.
Następnie proszę zapoznać się z nowym tematem lekcji podr. str. 129 i wykonać notatkę do zeszytu według punktów:
1. Wyjaśnij pojęcie: rośliny nasienne
2. Wymień cechy roślin nagonasiennych (str. 130).
3. Rola roślin nagonasiennych w przyrodzie i dla człowieka.
Praca domowa dla wszystkich.
W załączniku przesyłam kartę pracy do rozwiązania.
Dla chętnych
Scharakteryzuj rozmnażanie się roślin nagonasiennych?
Na notatkę wraz z praca domową czekam do 29.05. Miłej pracy.
Karta pracy Kartkówka
15.05.2020 r.
Temat: Paprotniki.
Zapoznaj się z tematem lekcji podręcznik str.121, następnie wykonaj notatkę według punktów:
1. Środowisko życia paprotników.
2. Budowa paprotników.
3. Przedstaw budowę paproci, skrzypów, widłaków (zrób odpowiedni rysunek).
4.Znaczenie paprotników w przyrodzie i dla człowieka.
Dla chętnych
Jak rozmnażają się paprocie?(zrób odpowiedni schemat).
Notatkę z lekcji proszę wysłać do 22.05
8.05.2020r.
Temat: Mchy – najprostsze rośliny lądowe.
Zapoznaj się z tematem lekcji str. 115, następnie wykonaj notatkę według punktów:
1. Środowisko życia mchów.
2. Budowa mchów. Zrób odpowiedni rysunek str.116
3. Znaczenie mchów w przyrodzie i w gospodarce człowieka.
Dla chętnych: Rozmnażanie mchów ( zrób odpowiedni schemat).
Notatkę z lekcji proszę wysłać do 15.05.
24.04.2020 r.
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „Tkanki i organy roślinne”.
Przeczytaj podsumowanie działu ze str.110-111, następnie wykonaj w zeszycie Wiesz czy nie wiesz.
Następnie waszym zadaniem będzie uzupełnienie karty pracy. Kartę pracy można wypełnić na komputerze lub wydrukować i uzupełnić. Można też rozwiązać zadania w zeszycie. Ważne jest, aby każdy odesłał do czwartku (30.04) rozwiązane zadania na e-maila. Powodzenia.
Karta pracy
17.04.2020 r.
Temat: Liść- wytwórnia pokarmu.
Przeczytaj z e-podręczniki https://epodreczniki.pl/a/lisc/D10Bcl5mN, następnie wykonaj notatkę według punktów:
a) wypisz funkcje liścia
b) przedstaw budowę zewnętrzną liścia (zrób rysunek e-podręczniki punkt 1)
c) różnorodność liści (zrób rysunek liścia pojedynczego i złożonego e-podręczniki punkt 2)
d) wymień przekształcenia liści (e-podręczniki punkt 4 lub podr. str. 108) i podaj po dwa przykłady tych liści.
Praca dla chętnych.
1. Przedstaw budowę wewnętrzną liścia zrób odpowiedni rysunek.
2.Opisz sposoby osadzenia liści na łodydze i podaj przykład rośliny.
Zdjęcie notatki wysyłać na maila. Czas pracy do 24.04.
3.04.2020 r.
Temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi.
Przeczytaj z e – podręczniki https://epodreczniki.pl/a/lodyga/DDyUpE14m
Wykonaj notatkę według punktów.
a) wymień funkcje łodygi
b) przedstaw budowę zewnętrzną łodygi (zrób rysunek pod. str. 103 lub z e –podręcznika punkt 2) na rysunku zaznacz pąk wierzchołkowy, pąk boczny, węzeł, międzywęźla.
c) przedstaw budowę wewnętrzną łodygi (zrób rysunek pod. str. 103 lub z e – podręcznika punkt 3) na rysunku zaznacz skórkę, tkankę wzmacniającą, tkankę miękiszową, tkankę przewodzącą: drewno, łyko, miazga)
d) Wymień przekształcenia łodyg (pod. str. 104 lub z e- podręcznika punkt 5) i podaj po dwa przykłady tych łodyg.
e) wyjaśnij pojęcie: rozmnażanie wegetatywne.
Robicie zdjęcie notatki i wysyłacie na maila. Macie czas do 8.04. Miłej pracy.
27.03.2020 r.
Temat: Korzeń – organ podziemny rośliny.
Proszę przeczytać z e – podręcznika
https://epodreczniki.pl/a/korzen/D1GlMzazb.
Następnie proszę wykonać notatkę w zeszycie według punktów:
1. Wypisz funkcje korzenia (punkt 3 z e-podręcznika)
2. Przedstaw budowę zewnętrzną korzenia (proszę tu narysować rysunek i na nim opisać strefy korzenia tak jak to jest w podręczniku str.98 lub punkt 3 z e-podręcznika).
3. Narysować systemy korzeniowe (system palowy i system wiązkowy, podpisać)
4. Przedstawić budowę wewnętrzną korzenia. ( proszę zrobić rysunek taki jaki jest w podr. na str. 99 lub z e – podręcznika punkt 4) opisać rysunek zaznaczyć skórkę z włośnikami, łyko, drewno, tkankę miękiszową.
5. Przekształcenia korzeni. (podr. str. 100, lub e-podręcznik punkt 5) Wypisać rodzaje korzeni i podać po kilka przykładów. Np. korzenie spichrzowe ; marchewka, burak, pietruszka itd.
Proszę nauczyć się całego tematu. Macie czas do 3.04.2020r. Miłej pracy!
Drodzy uczniowie w celu utrwalenia wiadomości z lekcji o tkankach roślinnych proszę o rozwiązanie zadań z zeszytu ćwiczeń (załącznik) następujących stron: 62,63,64,65. Zadanie 1,3,4 b, 5,7 proszę wykonać w zeszycie przedmiotowym do biologii. Miłej pracy.
załącznik
|